סאגת מתווה הגז • נתניהו צפוי לחתום היום על סעיף 52

    איתי גדסי | צילום: דוברות הכנסת No Comments on סאגת מתווה הגז • נתניהו צפוי לחתום היום על סעיף 52
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הדיונים הארוכים, ההיוועצות עם ועדת הכלכלה וההתכתשויות מעל בימת הכנסת, היום (חמישי) צפוי שר הכלכלה וראה"מ בנימין נתניהו לחתום על סעיף 52, העוקף את הממונה על ההגבלים, ובכך לאשר את מתווה הגז.

    כזכור השר אריה דרעי פרש ממשרד הכלכלה, לאחר שסירב לחתום על סעיף 52 ולעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים.

    אמש, שלח יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, לראש הממשלה ושר הכלכלה בנימין נתניהו, מכתב ובו הנימוקים המלאים שהובילו להחלטת הוועדה להמליץ לרה"מ שלא לעשות שימוש בסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים. על המכתב חתמו גם ח"כ יעקב פרי, ח"כ איילת נחמיאס ורבין, ח"כ יוסי יונה, ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא, ח"כ דב חנין וח"כ עיסאווי פריג'.

    היו"ר כבל כתב, בין היתר, לאחר הליך ההתייעצות המעמיק הרושם הוא כי הנימוק האמתי לרצון להפעיל את הפטור לפי סעיף 52 הוא דווקא כלכלי. "לא שוכנענו כי לעת הזו, כמו גם לעתיד הנראה לעין, קיימים נימוקים של מדיניות חוץ וביטחון המצדיקים אמצעי כה קיצוני כמתן פטור מנהלי מהוראות החוק בידי שר הכלכלה, כאשר הפיקוח מפני מונופולים והסדרים כובלים צריך להיות פיקוח קפדני, בדרך הקבועה בחוק ההגבלים העסקיים, שהיא דרך המלך".

    עוד כתבו היו"ר וחברי הוועדה כי "המלצתנו לראש הממשלה ושר הכלכלה לחשב מסלול מחדש. המתווה הזה אינו נכון ואינו ראוי ואין מקום להפעיל את סמכותו לפי סעיף 52, עד כדי שאף אם המתווה המוצע יאושר, נראה ששר הכלכלה והכנסת הבאה, יאלצו לבטלו. מתווה שאינו נשען על התפיסה של 'זה נהנה וזה לא חסר', אלא מחזק את הגישה של 'זה נהנה ועוד יותר נהנה' דינו להיפסל. – לעניות דעתנו, יש לבטל לאלתר את המתווה ולפעול בדרך המלך, שמשמעותה היא נקיטת הליך סדור לפי חוק ההגבלים העסקיים או חקיקה".

    לחוות הדעת צורפה גם דעת המיעוט בוועדה, שהוצגה בדיון הסיכום, עליה חתמו ח"כ יואב קיש, ח"כ מיקי זוהר, ח"כ רועי פולקמן, ח"כ נאוה בוקר, ח"כ יואב בן צור וח"כ אורי מקלב.



    0 תגובות